Inge de Vries terug in gemeenteraad

maandag 22 oktober 2012 14:41

De fractie van de ChristenUnie stelt Inge de Vries – de Jong voor in de vacature die ontstaat na vertrek van Gijs van den Brink. De fractie is daar heel blij mee. “Inge is bekend met veel burgers en organisaties, met de meeste intern betrokkenen, en met de dossiers en de procedures. Omdat het een tussentijdse persoonwisseling betreft is daarmee de continuïteit maximaal gediend” - aldus de fractie.

Inge de Vries moest eind vorig jaar vanwege persoonlijke zakelijke omstandigheden besluiten afscheid te nemen van de Raad. Nieuwe ontwikkelingen rond haar bedrijfsvoering maakten het echter voor haar mogelijk om op verzoek van de fractie opnieuw beschikbaar te zijn. Inge wordt ook voorgedragen als lid van de Commissie Samenleving, naast Liesbeth Vos – van de Weg. Het vertrek van Gijs van den Brink betekent tevens dat er een nieuwe voorzitter voor de Commissie Ruimte en Grond moet komen.

Het is de bedoeling dat het aftreden van Gijs van den Brink en het aantreden van Inge de Vries plaatsvinden in de raadsvergadering van 13 december a.s. Willem Bart Junte heeft onlangs een baan in het westen aanvaard, waardoor hij heeft moeten besluiten zich uit de Commissie Bestuur en Veiligheid terug te trekken. Die plaats zal worden ingenomen door Hans het Lam als commissielid niet-zijnde raadslid.

Reacties op 'Inge de Vries terug in gemeenteraad'