Inspirerende slotmanifestatie ChristenUnie in Zwolle

dinsdag 11 september 2012 08:55

Maandagavond 10 september vond de slotmanifestatie van de ChristenUnie campagne plaats in Zwolle. Meer dan 500 bezoekers waren getuige van een inspirerende bijeenkomst met onder andere Arie van de Veer en Arie Slob en de band Trinity op het podium. Ook vanuit de gemeente Oldebroek waren tientallen ChristenUnieleden de IJssel overgestoken waarvan een groot deel met de ChristenUniecampagnebus. In Zwolle was de laatste van 4 succesvolle campagnebijeenkomsten die in het land zijn gehouden.

Op de NoordVeluwe was een speciale ChristenUnie bus gecharterd. In Oldebroek en Wezep werden precies op de afgesproken tijd de bezoekers opgepikt. Na de halte in Hattemerbroek en Hattem zette de bus koers richting Zwolle. Joël Voordewind reisde met ons mee en beantwoorde vragen van de reizigers over onder andere de ontwikkelingssamenwerking, het centrum voor jeugd en gezin, asielbeleid en de standpunten van de ChristenUnie over het openbaar vervoer. In Zwolle aangekomen nog even tijd voor een bakje koffie en wat bekenden begroeten. De leadzanger van de band Trinity en oud Wezeper Elbert Smelt praatte de avond aan elkaar en de band Trinty verzorgde op magistrale wijze de muzikale begeleiding en gaf zelf ook een mini concert waarvoor ze een staande ovatie ten deel viel. Halverwege de avond presenteerde Arie Slob het actieplan voor het onderwijs aangevuld met een manifest over het onderwijs om de visie die de ChristenUnie op het onderwijs heeft duidelijk te maken. De zaal maakte dankbaar gebruik om vragen te stellen aan het panel dat bestond uit de kandidaten Gert-Jan Segers, Herman Wegter en Joël Voordewind. Duidelijk was dat de kandidaten goed voorbereid zijn op het werk in de 2e Kamer want alle vragenstellers kregen een helder antwoord op de vragen. Het slotwoord was voor Arie Slob en hij was dankbaar dat we als ChristenUnie bij al ons werk naar boven mogen kijken want van onze God mogen we alle hulp verwachten ook bij ons politieke werk.

Na een korte nazit zochten we de bus weer op en vertrokken nog meer geïnspireerd,  weer richting de Noord Veluwe.

Henk van Bergeijk

Reacties op 'Inspirerende slotmanifestatie ChristenUnie in Zwolle'