ChristenUnie deelt groene kaart uit aan leerling Looschool

IMG_6314vrijdag 10 maart 2017 18:07

Zorg voor de schepping is één van de kernwaarden van de ChristenUnie. De ChristenUnie maakt zich sterk voor een betere toekomst voor de schepping en wil aandacht vragen voor duurzame initiatieven in de gemeente Oldebroek.

Met het initiatief van Nina Hartholt, leerling van de Looschool in ’t Loo, staat het milieu centraal en wordt de wereld een stukje schoner. Nina (groep 7) is in de leerlingenraad van de Looschool gekozen en heeft zich daar hard gemaakt voor afvalscheiding in de klas. Haar idee heeft ervoor gezorgd dat het afval op de Looschool nu gescheiden kan worden. Dergelijke initiatieven wil de ChristenUnie graag voor het voetlicht brengen!

De ChristenUnie is blij met zulke initiatieven; Het lijken misschien druppels op een gloeiende plaat, maar het heeft zeker effect, en zo kunnen we de schepping weer een beetje beter doorgeven. Extra blij zijn we ermee dat dit initiatief van Nina komt. Het geeft aan dat denken om het milieu belangrijk is in het dagelijkse leven van zowel jong als oud, dit geeft hoop voor de toekomst! Vandaar dat de ChristenUnie vandaag een groene kaart heeft uitgereikt aan ‘Groene Held’ Nina Hartholt!

“Gezamenlijk dragen wij een grote verantwoordelijkheid voor de schepping. Met dit initiatief wordt gestreefd naar een duurzame toekomst, iets wat de ChristenUnie van harte toejuicht en vandaag heeft willen onderstrepen met een groene kaart” aldus Popke Graansma, fractielid ChristenUnie Oldebroek.

Archief > 2017 > maart