ChristenUnie schuift aan bij bestuur van OWIOS

logo owiosvrijdag 12 februari 2010 19:30

De fractie van de ChristenUnie Oldebroek heeft een werkbezoek gebracht aan voetbalvereniging OWIOS. De wedstrijdcompetitie van alle teams ligt al vele weken stil vanwege de vorst. Het bestuur moet creatief omgaan met de mogelijkheden die er zijn om toch hier en daar wat oefenwedstrijden te spelen op kunstgras en in sporthallen. Zelfs in opslagloodsen wordt de laatste weken menig balletje getrapt om maar te kunnen blijven trainen. Voorzitter Eddie van Olst merkt op dat het voor OWIOS dure tijden zijn want er is al veel geld uitgegeven aan huur bij derden. Maar OWIOS stelt haar accommodatie ook beschikbaar aan anderen. Zo is de kantine door firma Van Werven gebruikt als leslokaal en ook de plaatselijke afdeling van De Zonnebloem maakt gebruik van de bestuurkamer. De ChristenUnie is blij te vernemen dat OWIOS multifunctioneel wil omgaan met haar accommodatie.

Op basis van het ledental heeft OWIOS eigenlijk teveel velden of beter gezegd krijgt OWIOS geen vergoeding van de gemeente voor alle velden van sportpark De Bovenmolen. Recentelijk heeft er een nieuwe telling plaatsgevonden en OWIOS rekent er op dat zij voortaan vergoeding voor een extra veld krijgen. Met het aantal ter beschikking staande velden blijkt het nu al vaak enorm lastig te zijn alle teams op zaterdag te kunnen laten spelen. Wat OWIOS betreft wordt veld 3 een kunstgrasveld zodat er vaker getraind kan worden ook nu het zo koud is. De nodige hulp van vrijwilligers zal het totaalbedrag van de investering positief beïnvloeden. Eenmaal in het bezit van een kunstgrasveld kun je inkomsten genereren door het te verhuren aan andere verenigingen.

Met veel enthousiasme is enige jaren het G-voetbal (Gehandicaptenvoetbal) opgezet bij OWIOS. Het bleek helaas geen lang leven beschoren met een goedlopend G-team bij de buren in ’t Harde.

Het damesvoetbal zit daarentegen duidelijk in de lift. Er is veel aandacht voor binnen het bestuur en met de wedstrijdresultaten de laatste tijd kunnen de dames zeker thuis komen.

Het bestuur houdt goed oog op de naleving van de openingstijden van de kantine en het verbod om alcohol te verstrekken aan jongeren. Ook misdragingen op het sportpark kunnen niet door de beugel en zullen naast het oordeel van de scheidsrechter op gepaste wijze van een straf voorzien worden door het bestuur.

Er lag een voorstel van het bestuur om aan de leden de vraag voor te leggen of de ATB vereniging als medegebruiker van het sportpark een parcours aan te leggen. Een vroegtijdige perspublicatie van wethouder Maat moest het bestuur corrigeren met een eigen persbericht want de leden voelden zich buitenspel gezet. Uiteindelijk is het voorstel om de ATB vereniging toe te laten op het sportpark op de ledenvergadering gesneuveld. Het bestuur hoopt echt dat de ATB vereniging nu wel een plekje kan krijgen op het sportpark Stuivezand, het vroegere sportcomplex van OWIOS.

De fractieleden Engbert Jan Ruitenberg, Inge de Vries, Gijs van den Brink en Henk van Bergeijk sloten het werkbezoek af met een rondleiding langs de opgeknapte kleedkamers onder de hoofdtribune en de gerenoveerde kleedkamers waar nu ook het krachthonk volop in gebruik is bij de leden.

Inge, Engbert Jan, Gijs en Henk

Archief > 2010 > februari