Zorgen voor ZORG

Pasfoto Liesbeth mei 2010donderdag 06 maart 2014 18:39

Als raadslid voor de ChristenUnie hou ik mij voornamelijk bezig met de portefeuille samenleving.  Nu is die portefeuille heel breed en divers. Maar de afgelopen maanden heb ik veel tijd gestoken in het volgen van de zogenaamde decentralisatiedossiers. Dat zijn de dossiers die gaan over participatie, jeugdzorg, AWBZ en WMO en waarbij op dit moment vaak nog de verantwoordelijkheid ligt bij provincie of rijk. Dat gaat veranderen en vanaf 1 jan’15 krijgen de  gemeente meer de touwtjes in handen. Dat betekent veel voor de gemeentes en ook de gemeente Oldebroek is zich serieus en goed aan het voorbereiden op die belangrijke taken. Ook voor deze dossiers is de raad het kaderstellend orgaan en dat vraagt van ons als raadsleden dat wij op de hoogte zijn van de wijzigingen, maar veel meer nog dat wij een visie hebben; Wat is ons doel en hoe komen wij daar?

In de fractie van de ChristenUnie Oldebroek spreken wij hier regelmatig over, maar graag worden wij op dit vlak ook gevoed door u. Weten wat er leeft is een heel belangrijke opdracht voor een raadslid. Daarom hebben wij de afgelopen tijd werkbezoeken gebracht aan dagactiviteitencentra en zorginstellingen en praten wij regelmatig en graag met u als burger hierover.

Ook in ons eigen dagelijks leven worden wij soms geconfronteerd met zorgvragen. Het afgelopen jaar is voor ons als gezin een heel bijzonder jaar geweest op dat gebied. We hebben ervaren dat zorg geven en zorg ontvangen soms heel nauw met elkaar verweven is. En wat is fijn als er op moeilijke momenten mensen zijn die je ondersteunen als familielid, vriend of buurman. Maar wat kunnen we ook blij zijn dat er mensen in de zorg werken die hun beroep uitoefenen met de bevlogenheid van een roeping.
Volgende week is het de Week van de Zorg en kunt u samen met de fractie van de ChristenUnie zorgaanbieders een hart onder de riem steken. Wij doen dat door onze handen uit de mouwen te steken bij Tafeltje dekje, ICARE en een dagactiviteitencentrum voor ouderen met dementie. Misschien komt u ons daar wel tegen. Maar ook u kunt vast een mogelijkheid vinden voor het uitdelen van een compliment of het bieden van een helpende hand aan mensen die werken in de zorg.

En natuurlijk is het niet de bedoeling dat het bij deze ene week in het jaar blijft dat wij zorgen voor de zorg. Als u onze website bezoekt en bijvoorbeeld de raadsvergaderingen volgt weet u dat de ChristenUnie altijd  gaat voor goede ondersteuning van de kwetsbaren in de samenleving en dus voor goede zorg.  Als raadslid mag ik meehelpen met het bepalen van de kaders, maar heb ook een controlerende taak. Niet alleen mijn eigen ervaring als zorgvrager wil ik daarvoor gebruiken, maar heel graag ook de uwe. Ik hoop dat u deze uitnodiging aanneemt, want dan kunnen wij samen zorgen voor ZORG; zorg met een hart!

Liesbeth Vos – van de Weg

Reacties op 'Zorgen voor ZORG'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 07:08
Deze tour in Replica Horloges het is mediterraan werd gekenmerkt door vele momenten van uitzondering, met inbegrip Imitatie Horloges van de eerste vluchten van de Breitling Jet Team boven de Akropolis van iwc replica Athene Griekenland, van de Gouden Hoorn in Istanbul Turkije, de schitterende Cedar bossen van Libanon en het strand van Tel Aviv in Israel. De piloten hadden ook de unieke mogelijkheid om te evolueren van meer dan driehonderd meter onder het waterniveau van de zee boven de dode zee.