ChristenUnie Stemt in met Budgetoverschrijding Meidoornplein

Samen Recht Doen.pngmaandag 19 december 2022 21:09

Als gemeenteraad werden we geconfronteerd met een enorme kostenoverschrijding voor de herinrichting van het Meidoornplein. In 2019 hebben we ongeveer 2 miljoen euro beschikbaar gesteld en nu moet er een miljoen bij. Dat is een forse tegenvaller.

Tegelijkertijd zien we om ons heen dat de bouwkosten enorm gestegen zijn en dat er sprake is van een enorme inflatie.

De werkzaamheden zijn al begonnen. Daar hebben we al eerder mee ingestemd en nu kunnen we wat ons betreft daar ook niet mee stoppen. Ook is het geen optie om voor mindere kwaliteit te gaan. Wat ons betreft wordt het nu zo snel mogelijk afgerond, zodat de overlast in het centrum van Wezep zo snel mogelijk voorbij is.

In de begroting kost het ons jaarlijks 16.000 euro en gelukkig hebben we die ruimte in de begroting. We zijn ook dankbaar dat we deze extra middelen hiervoor kunnen inzetten, waardoor dit project niet half afgebouwd blijft liggen.

Fractie ChristenUnie Oldebroek