ATB: Ape Trots Bewegen

zaterdag 06 november 2010 22:36

Onze gemeente is een sportplek rijker. Vandaag is in ’t Loo de baan voor all terrain bikes geopend. Een baan waar alle leden van de club en de buurtbewoners trots op mogen zijn. Zoals de baan eruit ziet, maar zeker ook de manier waarop deze tot stand is gekomen. Een eendrachtige samenwerking tussen leden van de club, vrijwilligers en medewerkers van grondverzetbedrijf van Werven heeft tot een prachtig resultaat geleid. En dat na een lange moeizame voorgeschiedenis. De verantwoordelijke personen en de leden van de club zijn er voor blijven gaan. En vandaag is het zichtbaar: “De aanhouder wint!”

Veel sportvrienden, buurtbewoners en andere belangstellenden waren aanwezig tijdens de opening. Wethouder Veldhoen sprak namens het gemeentebestuur. Hij prees de inzet van alle betrokkenen en feliciteerde de club met de nieuwe accommodatie. Alle sponsoren en medewerkers werden bedankt. Vervolgens werd het bedrijf van Werven speciaal bedankt met een cadeau. De complimenten werden direct doorgespeeld naar de medewerkers van de bekende onderneming.

Aan het einde van de toespraken werd Peter Zoombelt, een van de ambtenaren naar voren geroepen. Voor zijn inspanningen kreeg hij een bedankje. Daarna dirigeerde de speaker het hele gezelschap naar buiten voor de officiële opening. Zoombelt onthulde het prachtige logo van de club bij de ingang van het terrein.

Het wachten was op Maarten Tjallingi van de Rabobank. Hij mocht op zijn verjaardag als eerste het terrein op om de baan in te rijden. In zijn spoor reden ongeveer twintig jongens en meisjes. De gezichten straalden, zowel tijdens het fietsen op de baan, als bij de toeschouwers langs de lijn.

Twee keer eerder waren een aantal leden van onze fractie op werkbezoek. Vandaag bezochten Inge de Vries en ondergetekende het voormalige sportpark Stuyvezand. De fractie van de ChristenUnie wenst de ATB-vereniging en al haar leden van harte geluk en veel sportief plezier!

Gijs van den Brink

Onderschrift foto 1:       Arton uit groep 5 van de Bron, een van de jonge leden van de club.

Onderschrift foto 2:       Maarten Tjallingi met in zijn spoor drie clubleden

Reacties op 'ATB: Ape Trots Bewegen'