Twee nieuwe wethouders benoemd in gemeente Oldebroek

donderdag 12 april 2012 11:00

Op donderdagavond 12 april 2012 werden de heer I. (Izaäk) de Muijnck en de heer C. (Carlo) van Dijk benoemd als wethouders van gemeente Oldebroek.

Wethouder SGP
De fractie van de SGP boog zich over de selectie van een geschikte opvolger en droeg de heer de Muijnck voor als kandidaat. Bij de selectie stond een brede inhoudelijke ervaring in het gemeentelijk functioneren voorop.

Wethouder De Muijnck (53) is getrouwd, heeft 3 zonen en 1 kleinkind. Hij is geboren en getogen in Zeeland (Borssele). In Amsterdam studeerde hij sociale geografie en planolo-gie. Sinds 1985 woont hij in Genemuiden waar hij in 1991 gemeentesecretaris werd en vervolgens in de nieuwgevormde gemeente Zwartewaterland. Hij heeft ervaring opgedaan bij ROVA Holding te Zwolle in de strategische beleidsontwikkeling op het brede terrein van duurzaamheid. Bestuurlijk is de heer De Muijnck al jarenlang actief in het onderwijs en in de plaatselijke Gereformeerde Gemeente is hij ouderling.

Wethouder De Muijnck kijkt uit naar de invulling van zijn wethouderschap "Ik ben dank-baar voor het vertrouwen dat ik als wethouder van de mooie gemeente Oldebroek ben benoemd. Dat vertrouwen hoop ik waar te maken naar alle inwoners van de gemeente en gemeenteraad. Het is een uitdaging om deze gemeente te mogen dienen en het goede na te streven voor haar inwoners, verenigingen, instellingen en bedrijfsleven. Oldebroek heeft een sterke samenleving: de vele maatschappelijke organisaties die er zijn, getuigen daarvan. Ik kijk uit naar deze samenwerking in en met deze samenleving", al-dus wethouder De Muijnck.

Wethouder ChristenUnie
De fractie van ChristenUnie (CU) droeg de heer Van Dijk voor als kandidaat wethouder. In de profielschets van de wethouder speelde kennis van en ervaring met financieel beleid een belangrijke rol.

De heer Van Dijk (32) is getrouwd, vader van twee kinderen en komt uit Utrecht. Hij volgde studies aan de universiteiten van Utrecht en Nijmegen en studeerde af als plano-loog. Zijn deskundigheid ligt voornamelijk op het gebied van gemeentefinanciën,

ruimtelijke ordening en grondbeleid. Daarnaast heeft de heer Van Dijk ervaring op de beleidsvelden werk, inkomen, welzijn en openbare ruimte. In Utrecht deed hij zijn meest recente politieke ervaring op.

Wethouder Van Dijk gaat vol enthousiasme aan de slag als wethouder. "Ik ben de ge-meenteraad dankbaar dat ik me de komende jaren samen met hen, college en organisa-tie voor de inwoners van Oldebroek mag inzetten. Ik ben zeer gemotiveerd om aan de slag te gaan en snel ingeburgerd te raken. Oldebroek staat volgens mij garant voor dy-namische politiek in combinatie met een sterke en sociale samenleving in een prachtige natuurlijke omgeving", aldus wethouder Van Dijk.

Bron: persbericht gemeente Oldebroek

Reacties op 'Twee nieuwe wethouders benoemd in gemeente Oldebroek'