vrijdag 20 april 2012 21:37

Na de opening vertellen de heren Carey Woortman en Teo Visser over hun centrum voor relatie en gezin. Ze maken gebruik van systeemtherapie om mensen die relatieproblemen met zichzelf of met anderen te helpen. Deze problemen kunnen op verschillende manieren ontstaan. Heel vaak zijn het communicatieproblemen, maar ook stress en ziekte kunnen een oorzaak zijn. Na de uitleg en praktische voorbeelden kijken we hoe er omgegaan werd met conflicten in onze eigen jeugd. Vervolgens een oefening die ons meer inzicht geeft in situaties van huiselijk geweld. Gelukkig hoeven we geen geweld op elkaar uit te oefen maar op een ballon.
Een boeiende presentatie! Verder met de agenda. De notulen en de financiën zijn snel behandeld. Voor Inge de Vries is er een prachtige hanger als cadeau, voor haar inzet als raadslid. Dan is het woord aan onze nieuwe wethouder Carlo van Dijk, die zich aan ons voorstelt en vertelt dat hij stond te trappelen om aan het werk te gaan.

Na de wethouder was het woord aan Els de Jong-van Gurp, vers gekozen als voorzitter van onze kiesvereniging.
Els is geen onbekende voor onze kiesvereniging. Wanneer u vorig jaar op de verkiezingsavond van de provinciale staten in Coelenhage bent geweest, dan hebt u Els daar als gespreksleider leren kennen. Ze heeft ook geholpen met het schrijven van ons verkiezingsprogramma.
Als Els komt betekent dit, dat Frans Welmers afscheid neemt. Frans is vijf en half jaar voorzitter geweest van onze kiesvereniging. Hij heeft dat met veel inzet en liefde gedaan. Heel wat kilometers op de fiets, heel wat folders op het Meidoornplein, heel wat uren in gesprek; Frans ging er meer dan 100% voor. Van bestuur en fractie ontvangt Frans een heester en een tuinbon. Natuurlijk deelt ook zijn vrouw Betsie in onze dankbaarheid.
Het hoofdbestuur heeft ook nog een verrassing voor Frans. Uit handen van Betty Poutsma mag Frans een prachtig CU beeldje aannemen, dat de waarden van de Christen Unie uitbeeldt. Aan het eind van de vergadering wordt de oproep die Jan van Werven vorig jaar deed herhaald:“als ieder lid een nieuw lid werft, verdubbelen we in aantal”, iets wat ons het afgelopen jaar niet gelukt is. Laten we er allemaal nog weer eens werk van maken.

Reacties op 'ChristenUnie Oldebroek houdt ledenvergadering bij “Centrum voor relatie en gezin” te Wezep'