Lunchbon voor Bertus Blok

Bertus Blok.jpegwoensdag 02 maart 2022 19:40

De coronapandemie heeft veel impact gehad op zowel onze inwoners, als ook op de ondernemers. De ChristenUnie Oldebroek gaat de komende weken een tiental lunchbonnen van De Zeuven Heuvels weggeven aan hen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Tegelijk willen we daarmee ook de horeca een hart onder de riem steken. Vandaag gaat de bon naar.. Bertus Blok!

Bertus is één van de wijkhelden in onze mooie gemeente. Hij raapt al jaren zwerfvuil op in zijn directe omgeving. Bertus geeft aan dat hij het belangrijk vindt dat we zuinig zijn op onze prachtige natuur. Of zoals Bertus het omschrijft: “Dit opdat wij, maar ook onze nazaten hiervan kunnen blijven genieten!”

Volgens Bertus zou zwerfvuil rapen niet nodig moeten zijn. Hij spreekt dan ook de wens uit dat de gemeente Oldebroek scholen blijft faciliteren om met de leerlingen van de bovenbouw jaarlijks een zwerfvuilronde in de buurt van de school te houden.

Bertus geeft een compliment aan de gemeente Oldebroek voor het faciliteren van de vrijwilligers, lees: wijkhelden, die zwerfvuil rapen. Het verzamelde huisvuil wordt elke maandagochtend door de gemeente Oldebroek thuis opgehaald.

Bertus geeft aan de ontvangen lunchbon niet voor zichzelf te houden. Er zijn namelijk nog meer zwerfvuilrapers in de gemeente en het voelt voor hem niet goed wanneer alleen hij hiervoor in het zonnetje wordt gezet. Daarom geeft hij de lunchbon graag door aan een echtpaar die de afgelopen jaren al veel hebben meegemaakt.

Arno Hardonk (nummer 4 ChristenUnie Oldebroek)

Arno Hardonk -4-

Archief > 2022 > maart