Start formatie Oldebroek

christenunie logo oldebroek afkorting vierkant_burned (3).jpgzaterdag 19 maart 2022 15:22

De fractie van de ChristenUnie kijkt dankbaar terug op de gehouden gemeenteraadsverkiezingen. Nu de uitslag bekend is en de ChristenUnie met 6 zetels de grootste partij in de raad is, neemt zij haar verantwoordelijkheid en ‘pakt de handschoen’ op om tot de formatie van een coalitie te komen

Zij heeft daarvoor dhr. Reinier Mulder uit Zwolle gevraagd om als informateur op te treden. Reinier is jarenlang raadslid geweest van de ChristenUnie fractie in de raad van Zwolle en was sinds 2010 nestor van deze raad. Hij heeft daar ruime ervaring opgedaan in het bestuurswerk en al haar facetten. Daarnaast is hij sinds 2013 als coach, trainer en gastdocent aan het werk bij ProDemos, “Huis van democratie en rechtstaat” in Den Haag. Hij geeft trainingen aan raadsleden, gemeenteraden en Provinciale staten en coacht ook individuele raadsleden en fracties. Vanuit deze laatste functie is hij ook in Oldebroek bij meerderen bekend. De informateur zal zijn werkzaamheden starten door een gesprek aan gaan met alle fracties die vertegenwoordigd zijn in de nieuwe gemeenteraad.

De ChristenUnie heeft afgelopen donderdag in een bijeenkomst met de vertegenwoordigers van de fracties in de gemeenteraad aangegeven te willen gaan werken aan een breed gedragen bestuursakkoord zoals dat ook in 2018 is opgesteld. Op korte termijn zal er een openbare raadsbijeenkomst zijn waarbij alle fracties kunnen aangeven wat zij belangrijk onderwerpen vinden voor in een nieuw bestuursakkoord. Dit is voor de ChristenUnie een belangrijke vergadering. Zo kan er naar een breed gedragen bestuursakkoord toegewerkt worden.

Fractie ChristenUnie Oldebroek

Archief > 2022 > maart