Start

Weblogs

Lees hier de nieuwste weblog van Geerce Andre

Vertrouwen gevraagd

Nieuws met label 'In de media'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

ChristenUnie Oldebroek peilt mening burgers

maandag 23 februari 2009 13:56 De fractie van de ChristenUnie Oldebroek gaat heel serieus om met het vertrouwen dat kiezers ons hebben gegeven. De eigen verantwoordelijkheid als gekozen volksvertegenwoordiger houdt in dat we ... lees verder
In de media

CHRISTENUNIE: Meer genieten van het water

top50fietsroutes_2[1]woensdag 14 januari 2009 11:54 De fractie van de ChristenUnie meent dat de beleving van water in Oldebroek onvoldoende wordt benadrukt, en ook onvoldoende wordt gecommuniceerd met de burgers. Toch zijn burgers zich wel bewust van het belang van water in hun omgeving. Daarom stelt de fractie voor aan de gemeenteraad om daarvoor een fietsroute te ontwikkelen. Het gaat om twee routes langs de waterhoogtepunten van de gemeente. Een zomervariant die bijvoorbeeld start bij de Oude Beek in Oldebroek en via de zuidkant van Oosterwolde loopt naar Noordeinde en dan over de noordkant van Oosterwolde terugkomt in de kern Oldebroek. En een wintervariant die start in de kern Wezep bij het waterwingebied en vervolgens via de ijsbaan Hattemerbroek en de kolken in Wezep, IJsselvliedt en Vollenhof, de ijsbanen aan de Koeleweg en de Wijhe Ruit tussen Oldebroek en Oosterwolde weer terugkomt in Wezep. lees verder
In de media

ChristenUnie: Vragen over reactie college bij incident hondsdolle vleermuis (incl. antwoord college)

vrijdag 07 november 2008 11:15 De fractie van de ChristenUnie in de raad van Oldebroek wil duidelijkheid hebben over de handelwijze van het college bij de geconstateerde hondsdolheid bij vleermuizen. Incidenten met besmette dieren die de volksgezondheid kunnen schaden vergen van de overheid een adequate aanpak, in snelheid van handelen, en in het tijdig voorlichten van de bevolking. Dit is in het geval van het incident in Oosterwolde niet duidelijk. Burgers moeten op zo’n aanpak kunnen vertrouwen. lees verder
Vragen

ChristenUnie bezorgd over korting WMO-gelden (PERSBERICHT) INCLUSIEF ANTWOORD COLLEGE VAN B&W

vrijdag 29 augustus 2008 11:29 Wezep – De gemeente Oldebroek krijgt minder geld voor uitvoering van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. De WMO is een sociale wet, met name gericht op een volwaardig maatschappelijk kunnen functioneren van burgers die daarvoor hulp nodig hebben. De fractie van de ChristenUnie maakt zich daarover bezorgd. Daarom stelt de fractie hierover vragen aan het College van Burgemeester en Wethouders. lees verder

Begraafkosten: het echte verhaal

woensdag 16 juli 2008 20:17 Wezep – het is zo langzamerhand de tijd van het komkommernieuws. Maar met de SGP-column over begraven in Huis aan huis van 15 juli j.l. is er meer aan de hand. Het gaat over het onderwerp begraven. De kern van deze column is: het gemeentebestuur behartigt de belangen van de bevolking niet want het voert een onredelijk financieel beleid; bestuur en raad zouden moeten terugkeren van ‘deze heilloze weg’; de SGP verwoordt de gevoelens van de bevolking het best van alle partijen in de raad. Nou denk je dan als gemiddelde lezer van de column: dat is nogal wat! Inderdaad, maar klopt het ook? lees verder

Jongerenafdeling van de ChristenUnie start eigen afdeling Elburg/Oldebroek

maandag 28 april 2008 20:15 Sinds twee weken hebben Elburg en Oldebroek een gezamenlijke jongerenafdeling van de ChristenUnie. De jongerenafdeling Elburg/Oldebroek maakt deel uit van de landelijke CU jongerenbeweging PerspectieF. Een aantal jongeren in de leeftijd van 16 t/m 27 jaar uit Wezep, Oldebroek, Elburg en ’t Harde hebben met elkaar een lokale afdeling opgezet. “We zijn enthousiast en hebben zin om ons steentje bij te dragen aan de lokale politiek” aldus de kersverse voorzitter Renko Steenbeek. lees verder
In de media

Alle kinderen met taalachterstand krijgen voorschoolse educatie

donderdag 03 april 2008 17:55 Alle kinderen tussen 2,5 en 4 jaar die een taalachterstand hebben, kunnen nog in deze kabinetsperiode rekenen op voorschoolse educatie. Om dit te bereiken hebben staatssecretaris Dijksma en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten een akkoord gesloten. lees verder
In de media

Eén plus één is drie (column HaH)

dinsdag 25 maart 2008 18:00 Als fractie praat je met allerlei mensen. Verenigingen, instellingen, bedrijven hebben vaak wensen waarvoor ze de overheid nodig hebben. En de overheid is er ook om mee te werken aan ... lees verder
Column
In de media

ChristenUnie wil geluidshinder in Wezep tegen gaan

vrijdag 16 november 2007 12:24 Opnieuw worden inwoners aan de Noordsingel in Wezep Noord geconfronteerd met de aanhoudende geluidshinder. Burgers trekken bij de overheid en de politiek aan de bel. De fractie van de ChristenUnie vraagt dan ook naar opheldering aan het college over deze geluidsoverlast. lees verder
In de media

Waken tegen de waan van de dag

maandag 12 november 2007 19:00 Eens per jaar vinden de algemene beschouwingen over de gemeentebegroting plaats, waarbij elke fractie een spreektijd heeft om aan te geven wat zij belangrijk vindt. De ChristenUnie pakt dat moment... lees verder